View this post on Instagram

Jag kapitulerar helt inför höstens inträde i mitt liv. Känner den djupa dragning mot jorden, mot vilan, mot fukten men samtidigt fortfarande tacksam för de dagar utan jacka som är kvar. Jag städar min trädgård, mitt hem, tar hand om det jag odlat, skörden. Både det rent fysiska som de sista örterna, grönsakerna men även går in i total reflektion över vad jag arbetat med, gjort, åstadkommit under detta år. Haggan, The Crone, Medicinkvinna kallar från djupet och ber mig vara ärlig fast det gör ont att inse. Hon är inte elak men hon ser förbi lögner, sidetracks och självförnekelse. Mitt "nyår" och många häxors, prästinnors, schamankors "nyår"sker vid Alvablot/Samhain/DiadelosMuertes/Alla Helgon/Halloween så jag klär av mig lager av föreställningar och ber moder jord ta emot mig vid Höstdagjämning nästa helg, vi nymåne få ligga hos henne och känna rötter, jord, mylla, sav och mineral bli ett med mig, jag med henne. Denna högtid älskar jag så mycket för jag känner en total överlämnad till det som är jag, där jag kommer ifrån och blir befriad från separation. Jag förbereder mig även inför den långa drömtid som komma skall, där jag får ligga i en bädd av snö ( heheh, jag bor söder om sthlm så mer korrekt blir väl en säng med snöblask men jaja, drömma om jämtländs vinter gör jag jämnt) och precis som naturen, chill the fuck down. På fredag kommer jag och @whentheblackbirdsings_ erbjuda ceremoni för höstdagjämning och skymmnikgsfotografering nära mig i Järna. Ni som känner er kallade ni vet vart ni kan nå oss. #priestess #prästinna #naturprästinna #höstdagsjämning #autumnequinox #samhain #ceremoni Bild från @thewholesomewitch

A post shared by wildherbarista – priestess (@wildherbarista) on

Lämna en kommentar